“İnançlarımızın dayanağı birer heykel kaidesi midir? Eğer kendimizi gerçekten, ama gerçekten zorlarsak, başkalarına dediğimizi yaptırabilir miyiz? İleri mi gitmeli geri mi, yoksa yerimizde mi sayalım?”

Aylar önce ilk Art Walk turumu tamamlarken Galeri Non’da, Extramücadele’nin resimlerinden bazılarını görmüştüm şans eseri. O günden beri dört gözle beklediğim sergi, ‘Bunu Ben Yapmadım, Siz Yaptınız’, bugün açılıyor. Extramücadele, Time Out röportajında yukarıda gördüğünüz ‘Melek Atatürk ya da Rodin Kemalist Olsaydı’ çalışması ile igili olarak şunları söylüyor: “Paris’de o harika, yemyeşil bahçeli Rodin müzesinde o güzelim melek heykelini gördüğümde ve ardından Levent’teki Safir isimli gökdelenin en üst katından İstanbul’a baktığımda, cehalet, açgözlülük ve saldırganlığın katlettiği şehri gördüğümde bu sergi kafamda belirmeye başladı. Safir’in 56. katından İstanbul’a kuşbakışı bakıldığında İstanbul’un nasıl işgal edildiği görülüyor BÜYÜK BETON tarafından. Yeni bir isim vermek gerekse ‘Yahya Kemal’in Katledilişi Blokları’ demek isterdim bütün o civarlara. ‘Sana dün bir tepeden baktım azîz İstanbul’. Sanırım adı geçen heykelin adının neden öyle olduğunu açıklayabildim.”

‘Extramücadele, 1997’de başlamış büyük bir proje.’ Extramücadele’nin bu cümleyle başlayan manifestosu, Extramücadele’nin, hayali siparişler üzerine çalıştığını ve baskı altındaki tüm topluluklar için işaretler tasarladığını söyleyerek devam ediyordu. Extramücadele’nin izleyiciyle 10. Uluslararası İstanbul Bienali’den beri ilk kapsamlı buluşması olan ‘Bunu ben yapmadım, siz yaptınız.’da büyük işaretler, egemen imgeler, hakim yüzler gerçek dünyanın şekilleriyle, ritmleriyle ve çıkmazlarıyla, hepimizin içinde bulunduğu ve öyle veya böyle kafa yorduğu ilişkilerle buluşuyor ve yeni imgeler, yeni ilişki ağları, yeni sorular ortaya çıkıyor: İnançlarımızın dayanağı birer heykel kaidesi midir? Eğer kendimizi gerçekten, ama gerçekten zorlarsak, başkalarına dediğimizi yaptırabilir miyiz? İleri mi gitmeli mi geri mi, yoksa yerimizde mi sayalım? Aklınızdan geçeni karşınızda görmeye hazır olun.’

Bunu Ben Yapmadım, Siz Yaptınız 21 Eylül – 13 Kasım tarihleri arasında Non‘da görülebilir.

Akşama kadar soğuk algınlığı ile mücadelemde bir ilerleme olur ve sergiyi bugün görebilirim umarım.  Kaçırmadım, gittim, gördüm şahane bir sergi. Ters köşeye yatırıyor izleyicisini.

—-

Sokakta servis arabası ve taksi şoförlerinin kavgası var. Hemen birbirlerine bağırmak zorundalar mı? Bu ne öfkedir !

Yorum bırakın